SELAMAT DATANG

Monday, May 20, 2013

CUTI SEKOLAH...

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera buat semua warga SK Ampang yang dikasihi..

      Minggu peperiksaan telah berakhir dan minggu ini merupakan minggu terakhir persekolahan untuk sesi pertengahan tahun 2013. Bermula hari Jumaat ini murid-murid akan mula bercuti selama dua minggu. Pastinya murid-murid berasa seronok dan tidak sabar untuk melakukan aktiviti-aktiviti yang telah lama dirancang bersama keluarga. Sekiranya tiada perancangan, pastinya murid-murid akan mengambil peluang cuti ini untuk berehat seketika dengan aktiviti persekolahan. 
       
      Walaubagaimanapun..kepada murid tahun enam, jangan lupa minggu pertama 27/5/2013-31/5/2013 nanti akan diadakan kelas intensif yang telah dirancang khas untuk anda. Guru-guru anda begitu bersemangat untuk mengajar dan memberikan input-input penting dalam memastikan persediaan anda untuk menghadapi UPSR mencukupi. Kepada murid-murid yang lain, walaupun tiada kelas intensif, manfaatkan masa cuti yang ada dengan menyiapkan kerja rumah yang telah dibekalkan oleh guru-guru anda. Sekiranya anda ingin pulang ke kampung, bawa buku anda sekali dan siapkan di kampung. Jangan jadikan alasan terlupa bawa buku atau balik kampung sebagai alasan untuk tidak siap kerja rumah. Jika tidak nanti cikgu akan marah!.
       
        Sebelum cikgu mengakhiri entri kali ini, pesanan cikgu..jaga keselamatan diri anda tidak kira di mana anda berada. Sila jaga kesihatan diri, elakkan bermain hujan dan sekiranya tidak perlu keluar rumah, duduk saja di rumah. Banyak aktiviti berfaedah yang boleh anda lakukan seperti membaca buku/majalah, melayari internet, membantu ibubapa melakukan kerja-kerja rumah dan macam-macam lagi. Hidup anda akan menjadi seronok sekiranya anda sendiri yang pandai mengisi masa dengan melakukan pelbagai aktiviti.

        SELAMAT BERCUTI!!


No comments:

KATA-KATA HIKMAT

MOTIVASI