SELAMAT DATANG

Friday, July 25, 2008

Selamat Datang ke UBK SK.AMPANG

Unit Bimbingan & Kaunseling SK.Ampang ditubuhkan pada Januari 2003. Bilik pertama UBK bersebelahan dengan bilik guru diterajui oleh Pn.Rohani bt Sadan. Pada tahun 2004 , Pn Letchumi mengambilalih menjadi Guru B&K menggantikan Pn Rohani yang melanjutkan pelajaran ke IAB.
Pada November 2004 , Pn Aida bt Mohd Nasir telah dilantik sebagai Guru Bimbingan & Kaunseling Sepenuh Masa.

Pada 1 Januari 2004 bilik B&K telah berpindah ke tingkat bawah bersebelahan dengan bilik SPBT. Setelah setahun beroperasi di bilik baru, sekali lagi bilik B&K telah berpindah ke tempat yang lebih selesa dan besar. Bilik UBK telah dihias dan direka bentuk dari sebuah bilik darjah yang buruk ke bilik yang cantik mengikut rekabentuk sebuah bilik B&K. Sekarang bilik yang cantik dan kondusif ini terletak bersebelahan dengan Makmal Sains dan Pusat Sumber Sekolah. Pada 1 Januari 2006 bermula sesi persekolahan maka bilik B&K telah dilawati oleh Pegawai Pelajaran Daerah dari PPD Hulu Langat.

Alhamdulillah. bilik yang baru ini mendapat pujian dari beliau. Maka bermulalah era perjuangan unit B&K bagi menyahut seruan KPM membantu murid-murid bermasalah dan berkongsi masalah dengan mereka.

No comments:

KATA-KATA HIKMAT

MOTIVASI