SELAMAT DATANG

Tuesday, July 29, 2008

Ceramah Motivasi Kecemerlangan Bertajuk “Kecemerlangan Pemangkin Jati Diri” untuk murid Tahun 6.

Ceramah motivasi kecemerlangan diadakan pada bulan Januari adalah untuk memberi pendedahan awal kepada murid-murid Tahun 6 mengenali dan memuhasabah diri. Oleh kerana murid-murid Tahun 6 akan menghadapi peperiksaan UPSR maka pihak Majlis Kecemerlangan Tahun 6 , Guru Penyelaras dan Unit Bimbingan & Kaunseling merasakan bahawa adalah amat perlu dan penting bagi murid-murid diberikan kesedaran bagi mendapat keinsafan agar lebih fokus dan yakin dalam menjalani pembelajaran dengan lebih berkesan . Murid-murid juga dapat mengenalpasti potensi dan keupayaan diri. Program ini juga boleh memupuk dan meningkatkan minat murid terhadap pelajaran. Murid-murid diberi kesedaran akan kesilapan yang telah dilakukan kepada ibu bapa, guru dan kawan-kawan.

Ceramah motivasi ini disampaikan oleh Drs Idris b. Kadir seorang penceramah yang disegani dan merupakan salah seorang penceramah yang sering diundang ke sekolah ini. Dengan pendekatan yang dapat menarik minat murid, ceramah didapati amat berkesan kepada semua murid-murid yang hadir.

Dengan menggunakan teknik belajar sambil berhibur membuat murid-murid amat berminat dan memberi perhatian sepenuhnya semasa ceramah dijalankan. Murid-murid didedahkan dengan lima petua mencapai kecemerlangan bagi menyedarkan mereka. Murid-murid juga dibimbing dengan petua-petua kerana ini adalah penting bagi murid-murid mengenali potensi diri agar tidak tersasar dari landasan yang telah ditetapkan.

No comments:

KATA-KATA HIKMAT

MOTIVASI

Blog Archive