SELAMAT DATANG

Tuesday, July 29, 2008

Kursus Kepimpinan "Kem Jati Diri Etiket Dalam Kepimpinan"

Kursus Kepimpinan Pelajar diadakan pada bulan Februari adalah untuk memberi pendedahan awal kepada pemimpin pelajar Tahun 3 dan 6 mencorak kepimpinan yang cemerlang disamping memantapkan diri mereka dengan disiplin diri yang tinggi, lebih berkeyakinan terhadap sesuatu yang positif cuba dipelajari dan mampu bekerjasama di dalam kumpulan.

Kem yang dianjurkan oleh Unit Bimbingan & Kaunseling dengan kerjasama Unit Hal Ehwal Murid dan Unit Disiplin & Pengawas telah menjemput Encik Ahmad Badrul Sani dan rakan-rakan dari Speak Out Training & Mangement Services. Encik Ahmad Badrul Sani yang lebih mesra dengan panggilan Abang Bad merupakan penceramah motivasi yang terkenal dan telah banyak menyampaikan ceramah di sekolah rendah dan menengah. Dalam kem ini beliau telah menyedarkan para peserta peranan dan tugas mereka sebagai pemimpin pelajar di sekolah. Beliau telah cuba menyelam perasaan murid-murid dengan menyelitkan unsur-unsur ketuhanan supaya peserta menjadi pemimpin yang cemerlang duniawi dan ukhrawi.

Selain dari itu, beliau juga menggunakan teknik belajar sambil berhibur membuat murid-murid amat berminat dan memberi perhatian sepenuhnya semasa ceramah dijalankan. Murid-murid diberi pendedahan tips-tips komunikasi yang cemerlang, penampilan diri yang gemilang dan sifat toleransi di dalam kumpulan dalam menjayakan sesuatu perkara.Peserta juga dibimbing menguasai etika yang betul melalui formula K.E.S.A.N.T.U.N.AN.

Perlaksanaan :

Kem Jati Diri Etiket Dalam Kepimpinan diadakan

Tarikh : 19 & 20 Februari 2008

Hari : Selasa & Rabu

Masa : 8.00 pagi hingga 6.00 petang ( Selasa )

8.00 pagi hingga 6.00 petang ( Rabu )

Tempoh Perlaksanaan : 2 hari ( tidak bermalam )

Tempat : Dewan Sek. Keb. Ampang.

Sasaran : Semua pemimpin pelajar Tahun 6 dan Pengawas Tahun 3

Secara keseluruhan Kem Jati Diri Etiket Dalam Kepimpinan ini berjalan dengan lancar serta mendapat kerjasama dari pihak pentadbir terutama GPK HEM dan AJK guru yang menjalankan tugas. Semoga Kem Jati Diri Etiket Dalam Kepimpinan yang bertajuk “Kepimpinan Pelajar Cemerlang Nadi Kegemilangan Sekolah ” dapat memberi manfaat kepada semua pemimpin pelajar yang terlibat agar dapat dipraktikkan dan disemat dalam hati dan fikiran sebagai panduan dimasa akan datang. Semoga para peserta lebih berkeyakinan untuk memimpin dan mampu mengharungi segala cabaran yang mendatang. InsyaAllah, objektif sekolah di dalam melahirkan lebih ramai pemimpin pelajar yang berkaliber dan mempunyai nilai kepimpinan diri yang tinggi akan tercapai.

No comments:

KATA-KATA HIKMAT

MOTIVASI

Blog Archive